måndag 20 juni 2011

Followers och härligt möte med idrottsprofil

Vissa måndagar är man lite extra nyfiken på. När man går med lite raskare steg till jobbet eller när något kul väntar under dagen. Idag var det en sådan morgon. Efter en hysteriskt regnig helg (har varit på västkusten och i Jönköping) så var jag lycklig när det var strålande sol i morse.
När jag kom till jobbet väntade första spännande mötet för dagen. Det är faktiskt en idrottsprofil i Oskarshan som är sugen på en ny affärsidé och ville dela tankarna med mig. Och det lyxigaste med mitt jobb är ju det här! Att se andra människor brinna för en idé och följa med dem på resan. Antingen väldigt nära eller genom media eller på långt avstånd. Grymt bra idé hur som helst och jag lär återkomma i ämnet.

Followers var del av rubriken och det har varit en hel del Twitter senaste veckorna. Lär mig mer och mer och får riktitg bra information och nätverk därigenom. En bra grej är att jag får reda på så mycket mer om mina nördområden än genom andra kanaler. Och kommunikation med journalister, PR-konsulter, företagare och studenter blir avspänd, effektiv och snabb.

Hoppas fler hänger på mig (@sofiegunnarsson) på Twitter! Välkomna i så fall - men som en marknadsföringskonsult påpekade - se till att beskriva dig så att man vet vad man får - att beskriva sig själv på ett fåtal tecken är klurigt - om man inte råkar heta Carl Bildt.

Nyss ringde en journalist och frågade om den inbjudan som jag och Peter Wretlund har skickat till alla kommunstyrelseordförande i länet. En del i att marknadsföra oss som sommarstad och visa upp Oskarshamn från sin allra bästa sida. Hoppas att de hänger på!

Over and out!

1 kommentar:

  1. Hej Sofie.
    Mitt namn är Martin Carlsson och jag undrar om du har någon kontakt eller om du själv har koll på och skulle kunna redogöra lite för Ekebos historia?
    Är väldigt intresserad! Maila mig på carlssonmartin@live.se

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen