onsdag 1 juni 2011

Sommar och sol och vi har kort, tajt kjol!

Eller i alla fall en kjol och solbrillor dagen till ära!

Det är sommar nu! Fy tusan så skönt att gå till jobbet och njuta av värmen, käka lunch i solen och se till att grilla flera gånger i veckan.

I går var vi nere och testade Badholmens kök! Vi beställde en svalkande drink och en underbar ostbricka som var precis så god som jag förväntat mig! Ostarna hette givetvis fina saker men jag la tyvärr inte det på minnet. Passade på att ta en promenad runt ön också. Det blir riktigt snyggt. Hoppas att det blir den oas som man har planerat för. Jag vill att det ska vara proppfullt med glassätande, solande och promenerande människor - Badholmen är grym! Träffade även på öns hovmästare - ett nyförvärv från Västervik. Vi tackar och bockar Oskarshamnstösen som fångat hans hjärta och tog honom till O-Town. Hoppas på mycket god mat från hans matsal.

****Tävlingsdags****

Lunchen avslutades med en tröj-utdelar-turné. Snygga pikeér med "Hetaste sommaren någonsin-logga" på ryggen. Vill du vinna en? Först till kvarn som mailar mig "Jag vill ha en het tröja" får en skickad på posten! Ange även storlek och om du vill ha en Herr eller Dam.
Skicka till: sofie@oskarshamn.com

På måndag ska jag sitta på en stor filt i Stadsparken med massor av sköna människor omkring mig och njuta av härlig musik - vad ska du göra på Nationaldagen? Ska du göra mig och Britta sällskap?

Over and out!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Britta_Persson


Share

1 kommentar:

Leta i den här bloggen