fredag 3 december 2010

Glöggtips och gotländsk vinterpoesi!

50 % Blossa Glögg - den vanliga varianten!
50 % Blossa Lingonglögg!
= Magiskt gott!

Morgonrutinerna har ändrats en aning senaste veckan. Nu är det skottning som gäller innan tidningsskörden hämtas in. Detta följs av pelletskoll, kaffe, nyhetsmorgon och sedan iväg!

En del gillar att gå upp tidigt. Det gör inte jag. Däremot så gillar jag morgonrutinerna när jag väl har hasat mig ur sängen och jag gillar speciellt mina morgonkompisar Kristin, Jenny, Steffo och Co på TV4 som ser till att jag får en bra start på dagen! Tack!

Den här vecka nhar jag varit på Gotland och haft möte med Tiina som är ansvarig på Tillväxt Gotland. Ett givande möte och det är mycket bra att få höra lite om deras tankar kring destinationsbolag och utveckling. 2012 ska deras bolag vara igång.

Jag passade givetvis på att strosa längs alla Visbys gator och njuta av julstämningen längs kullerstensgatorna. Man kan bli lite avis på alla deras vackra byggnader och härliga inramning. Jag kom på mig själv flera gånger att bara gå och le lite fånigt. Jag förstår Bergman! Och Lundell!

"Det är för att vi är så oerhört konservativa vi har det så mysigt här" sa en av dem jag träffade på Science Park Gotland. "Vi fick aldrig bort våra kyrkor, murar och fornminnen när Sverige moderniserades, så tack vare det finns det kvar" fortsatte hon och skrattade.

Konservativa eller ej så har de lyckats med stämningen i innerstan. Och det tilltalar mig oerhört mycket mer än gigantiska köpcentrum med likadana butiker och ett omysigt upplägg!

Heja julhandel i mysiga små städer!

Heja Julhandel i Oskarshamn - ska vi hjälpas åt och se till att de slår försäljningsrekord i år!

Nu - avsluta dagen på jobbet!
Senare - Heja på IK och sedan viloläge med min glöggfavorit i näven!

Share

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen