måndag 7 februari 2011

Fredrik B Nilsson dricker av mitt vatten!

04:00 landade vi in efter lördagens partaj i Kalmar. Åkte som "under cover agent"Guldfesten i Kalmar. Erbjöd mig att hjälpa till med roddande och fixande - fick uppleva deras årliga party där de hyllar sina Kalmarhjältar under en kväll. Och dessutom slapp jag fundera över vilken klänning jag skulle ha på mig utan kunde smyga runt i svarta jeans och tröja och bara iaktta.

Sporthallen var grymt snyggt fixad och det fanns många höjdpunkter under kvällen. Tyvärr hade gästerna så trevligt redan under prisutdelninge så att de glömde kika mot scenen - de ville hellre prata med bordsgrannen och umgås än att se vem som vann "årets xxx".

Jag tror att vårt koncept är bättre på den punkten men annars måste jag säga att man lyckades fixa ett riktitg bra party!

Lite Oskarshamnsinslag blev det också. Bygghemma.se fick dela ut de pris de vann föregående år (Årets Marknadsförare i Kalmar Län) och Johan Uddh inledde med att säga "Hoppas det är okej att vi står här trots att vi är ett Oskarshamnsföretag". (Följdes av jubel från vissa bord. Misstänker att det kan ha varit från Mix Megapol-bordet, Skanskagänget, bygghemma.se-bordet eller kanske Oskarshamnstidningens utsända på plats?!)

Elin Sturesson (Plåtson-dotter) fick agera trollkarlsassistens på scenen i en av de snyggaste klänningarna för kvällen.

Ett annat Oskarshamnsinslag var FAKE som såg till att festen kom igång på riktigt! Lite oväntat så var Magnus Hedman DJ. En av arrangörernas kommentar var "Magnus Hedman tyckte att det var en bra idé att han skulle ta hand om DJ-jobbet - nu undrar jag om det är en bra idé och ska se hur det går för honom,,,"
Men det gick fint och han smällde av några superhits från sommaren 2010, dock inga oväntade nyheter från Hedmans DJ-bås.

En kul grej var att ma kunde följa med och interagera med festen genom guldfesten på Facebook och Twitter. Kika in här om ni vill se vad man tyckte och tänkte under galan. Är det något vi ska plocka med oss till Oskarsgalan?

Galan får 3 av 5 Maria Montazami tassels.
Prisutdelningen blev lite för långsam plus att jag saknade liveband och livemusik under själva prisutdelningen, men snygg lokal och vackra människor och bra filmproduktioner var stort plus.
Magnus Carlsson får också stort plus. Medan Richard Sjöberg var jetlegged och lite trött. Fredrik B Nilsson gjorde ett dunderbra jobb. Avslappnat och kul.

I logen meddelande B. Nilsson stolt att han alltid har med sig sin Oskarshamnsflaska på innebandyträningarna - cred till honom för det, och ocred till mig att jag glömt att han fick en sådan av mig i somras under Latitud 57.

Nu - förbereda resten av veckan och dricka en kopp kaffe!

Share

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen