torsdag 3 februari 2011

Torkar svetten ur pannan och njuter av livet med språksnurran!

Tid är en fantastik grej! Och som jag har galet svårt att få till i mina beräkningar.

Idag har jag haft ett antal möten. Det har resulterat i ungefär 40 nya arbetstimmar som ligger framför mig i olika arbetsuppgifter när jag summerar dagen.

Det är grymt roliga grejer, bra uppgifter och saker som "ligger på mitt bord" så det är bara att hugga tag i dem.

Om man gör den kalkylen och fortsätter att räkna lite så blir det jobbigt. Om jag i snitt har 3 möten per dag på ungefär en timme vardera och som resulterar i minst 4-6 nya jobbtimmar,,,per möte. Då har jag redan bokat upp resten av veckan när tisdagen kommer. Skit också - måste börja tänka om. Eller smuggla undan timmar i skrivbordet eller under kontorslampan, eller i mina pärmar,,,annars kommer jag ju inte hinna med alla nya projekt som tar massa timmar,,,som redan är inbokade,,,

Eller så gör jag som jag brukar - jobbar och är ledig precis hela tiden! Jag äter, sover och lever ju Oskarshamn och tankar om framtiden. Det bästa sättet tror jag är att man tar vara på livet och njuter av att man har världens bästa jobb. Försöker springa så snabbt och så effektivt som jag bara kan - och försöka hinna med det som förväntas av mig. Men det är inte lätt att tänka i "arbetade timmar" när man jobbar med så konstiga saker - de bästa ideérna får man ju ändå på gymmet, i solstolen eller i duschen. Och där har jag ingen stämpelklocka.

Resutatet är grejen - och det är viktigast för mig! Blir snurrig av min tankesnurra och känner mig mest som den här killen.

Over and out - jag behöver mat - för här ska jobbas!

Share

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen