måndag 21 mars 2011

Hundbajs med Al Pitcher!

I förra veckan var jag iväg på moderatorsjobb i Gnosjö. Den här killen var en av dem som jag presenterade och han var minst lika grym som när jag såg honom snacka hundbajs på stand up-scenen på Kanal 5. Ännu roligare var att han tog upp lokala skyltar, händelser och byggnader från Gnosjö som han fotat under dagen och sedan satta han dem i helt nytt ljus. Kul och bra bokning!

***
Jag sitter fast vid skrivbordet idag. Protokoll, långa dokument och fina små texter ska produceras. Önskar att det fanns någon annan som med en "bättre penna" än jag kunde göra detta jobb.

Diskuterade bakverk med Kapten Pettersson på Nilssons i lördags. En blå macaron dök ner på hans tallrik och han verkade nöjd. Det var för övrigt sjukt mycket folk på stan i lördags - jag fyndade en jacka på loppis, kikade en snabbis på hockey, fikade och beställde ny TV - en bra, helledig dag måste jag säga.

Fick en liten uppenbarelse och kom på vem Fredrik Söderström är. Jovisst, han är ny tränare i IK. Men det är ju Johan och Johannas bror också! Har träffat honom på någon form av släktkalas uppe i Dalarna men kopplade inte ihop namnet tidigare. Dåligt av mig men det kan ju innebära att fler i familjen Söderström/Bergkvist drar sig till Småland på besök lite oftare! Bra! En av dem jobbar på Clas Ohlsons (otippat med Insjön-adress) kanske kan Classe kan ta och kika lite närmare på etableringsmöjligheter i Oskarshamn nu när det finns lite ledig lokaler,,,

Over and out!

Pssst! Latitud 57 och TSOOL-spelningen är med som nyheter på evenemang.se

Share

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen