måndag 23 maj 2011

Tog studenten på Vallhalla 1961

För ett tag sedan tog jag hand om ett gäng "studenter" som var tillbaka i Oskarshamn efter en massa år i olika orter över hela Sverige. De tog studenten 1961 och den här dagen var det alltså dags för reunion.

Härligt gäng och jag fick snacka Oskarshamn så som det är idag. Tomas Green gjorde en tillbakablick och det var många som suckade drömmande eller skrattade åt gamla minnen när han berättade om Stadshotellet, Alphyddan eller Jungnerverket.

I dag damp det in ett mail i inboxen;

"Jag ville bara skriva några rader och tacka för din insats när vi, student 61-gänget, firade vårt 50-årsjubileum i Oskarshamn med besök i vår gamla skola. Det var roligt och intressant att höra att vår gamla stad är på frammarsch. Det märktes litet varstans tycker jag. Jag kände minsann inte ens igen mig när bussen svängde in i gamla O-hamn men så har jag inte varit där på ca 20 år. Vi hade ett oerhört trevligt jubileum och vi uppskattade verkligen att ni ställde upp och informerade oss. Så...ännu en gång ett varmt tack och lycka till med projekt Attraktiva Oskarshamn!

Kul på jobbet =)

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen