måndag 11 juni 2012

Hur gick det här till?

Min vana att skriva blogginlägg i tid och otid lyckades smyga sig ur mitt liv. Mer in på twitter och fb och mindre här. Krönika i OT och Sofies Spalt i Annonsbladet och mindre blogginlägg.

Ibland blir man trött på sina egna ord och texter. Misstänker att det var det som hände.

I´m back!

På jobbet är det härligt mycket att göra. Jag har sedan ett par veckor tillbaka min vikarie på plats. Daniel Fagerlund kommer jobba vidare som platsutvecklare när jag tar lite paus. Jag kommer givetvis inte ta paus från att utveckla och jobba med Oskarshamn. Det gör jag ju hela tiden. Men den delen som består i att jag gör det officiellt i bolaget Attraktiva Oskarshamn AB - där tar jag paus.

I dag planerar vi en superduperbra sommarfest. Den 26 juli bjuder vi in de här gänget:
  1. Alla nyinflyttade Oskarshamnare
  2. Oskarshamnsambassadörer
  3. Alla som är med i den ideella föreningen Attraktiva Oskarshamn.
  4. Alla studenter och företag i Welcome To Work - Oskarshamn
  5. Alla samarbetspartners till Oskarsgalan
Ni förstår själva vilket team, börjar bli nervös över antalet. Tänk om 500 personer anmäler sig. Då blir det galet!
 
Några updates med Oskarshamnsfokus:
  1. Rulltrappan rullar igen - vilken tur. Men vad ska man nu prata om på Flanaden?
  2. Peter Högklint har gett ut nytt album. Riktigt bra! Lundell och Springsteen lyser igenom - starkt. Men bäst av allt. På första spåret sjunger Högklint "schotta" (Skjorta) på äkta Oskarshamnsdialekt. Jag blir glad i hela hjärtat. Vi måste hålla kvar lite dialekt!
  3. Grafiskt Tryck hade invigning idag. De har flyttat verksamheten till OTs gamla lokaler vid korset mot Trädgårdsgatan. De har dessutom flyttat över hela Högsbydelen till Oskis. Välkomna!
Nu - möte med Connect Sydost

Share

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen