torsdag 26 augusti 2010

Jag blir tokig! (och värmer upp inför stafetten)

Hade skrivit ett grymt stiligt inlägg som handlade om min partiturné i Oskarshamn. Om hur jag vandrat från parigruppsbesök från vänster till höger och sedan en sväng in i mitten igen. Målet är att få diskutera Attraktiva Oskarhsamn och platsmarknadsföring med samtliga partier.

I mitt stiliga inlägg hade jag också en utläggning om hur Miljöpartiet fick guldstjärna för valet av plats för vårt möte (Café Orchidea) och Centern kammade hem mysfaktorpoäng i sin källarlokal medan Socialdemokraterna inte alls fick till skön stämning i det enorma salen på Stadhuset och när tekniken dessutom bara skrek "Error" när jag försökte visa min snitsiga PPP, så kände jag mig lite misslyckad. De kom dock ikapp i poängsättningen för att de var så oerhört positiva till platsmarknadsföringen. Tack vare det så kommer de ifatt Moderaterna som hade största "peppet" på sitt möte och det bara lyste segervittring ur ögonen på dem.

Well, summa kardemumma så har jag under sommaren alltså besökt de flesta partigrupperna - väntar med spänning på inbjudan från resten! Mr. Malm - du lovade mig ett besök!

Och det är viktigt att komma in i politikernas medvetande - få dem att driva en politik för ett attraktivare Oskarshamn - då kan vi som bor här få det riktigt bra och fler vill flytta hit per automatik.

En annan kul grej som har lite politisk koppling är invigningen för Framtidsdagarna Hotell ett nu på fredag! jag skrev så här på Facebookuppdateringen igår;

"Har hämtat en stafettpinne till invigningen av Framtidsdagarna. Peter Wretlund har första sträckan, sedan Åsa N, Anders Sjöblom, PeO, Bodil L-J, Magnus J, Rolf P, Lasse Blomberg näst sista och jag tar sista och avgörande ;-)"

Då fick jag bland annat följande kommentarer;

"Trygg inledning, starka i mitten och offensiv avslutning" (Anders Sjöblom som tydligen är stark på mitten)

"Vi tar dem på upploppet - vilka de nu är ;-)" (Bodil Liedberg Jonsson som sätter sitt tillit till mig och Blomberg)
Skönt att laget är peppade! Vill ni se och höra mer ifrån det här gänget så kom till Hotell ett klokan 19:00 på fredag! Sedan kan ni stanna kvar en stund och vara med när Revival smygstartar samma kväll.
Och innan invigningen så hoppas jag ni tar tillfället och lyssnar på Salo som ska snacka lagbygge tillsammans med Ivarsson på Arena Oskarshamn.
Vi ses på Framtidsdagarna!
Over and out!

Share

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen