måndag 30 augusti 2010

Rapport från dansgolvet!

Men först liten update från Framtidsdagarna!

Invigningen på Hotell ett får 4 av 5 poäng
Absolut en jävig situation i och med att jag planerat upplägget för invigningen. Men jag tycker att gänget gjorde bra ifrån sig och man fick en bra bild av vad som är på G i O-Town. Lasse Blomberg kuppade och snackade blå politik, men Wretlund såg ändå nöjd ut efteråt. Direkt efter invigningen satt Wretlund, Anders S från hamnen och Magnus J, Marknad Oskarhsamn och åt gemensam middag! Bra nätverksträff alltså!
Föreningsriksdagen får 5 av 5
Enormt stor uppslutning, välbesökta föreläsningar av hög kvalitet och Ravelli gjorde ingen besökare besviken. Han såg desssutom till att spexa till Föreningskampen ( iofs kom fotbollsmålvaktslaget sist men det showade mest).

Föreningsutställningen får 3 av 5.
De kunde varit 20 föreningar till för det fanns oändliga ytor, men Snésteg, Tennisklubben, Brukshundsklubben, IK, OAIK, Oskarshamns Sportklubb och alla andra föreningar som var där gjorde en kalasinsats!

Arena Oskarhamn som plats för eventet 4+ av 5!
Vita små topptält på vackert grön yta - oslagbart. Arenachefen själv uttryckte att "va kul att man kan arrangera sånt här på Arenan - det här måste vi göra fler gånger". jag fick lite feeling på att köra en rip off på "midnattslopp", det vore fantastiskt kul och Arenan vore perfekt för det! OSK - är ni med på det?
Högtalaranläggningen är supersvår att tala i. Jag stakade mig och sluddrade vid flera tillfällen och kände mig som en riktig nybörjare vid micken.

Arena för Företagsamhet 4 av 5
Grymt bra uppslutning från företagsorganisationerna med FöretagsCentrum i spetsen. Dock lyste potentiella nyföretagare med sin frånvaro. De höll sig inne på stan, ute i skogen eller har inte tid att diskutera sina grymma ideér med proffsen. bra näringslivspolitisk debatt - som dock drog ut lite för långt på tiden,,,vi ser fram emot fler gemensamma satsningar från näringslivets sida!

Nu ska vi summera och fundera om och hur vi ska ha framtidsdagar 2011!

***

Revival och dansen kan sammanfattas så här;

Jag har knappt en aning om hur bra banden var, och i mitt fall så spelar inte musiken någon roll - det är människorna jag vill åt en sådan kväll - underbart att bara mingla och prata! Gillade inte coverbandets kläder - det kändes halvljumt 1993!

(Rickfors gjorde i alla fall en grym version av "When a man loves a woman").

Jag pratade däremot med massor av trevliga människor så där blir betyget full pott. Minst 4 stycken var framme i släptåg med min mor och sa att de inte sett mig sedan jag var ungtefär 5-10 år gammal - och oj så stor jag blivit (stor?!? - va tusan, antar att jag växt både på bredden och längden sedan mellanstadiet) detta är ju också bevis för att det är en riktig hemvändarkväll och att många människor möts som inte brukar partaja ihop! Kul!

I mitt förfestgäng hade vi sett till att ha på oss simborgarmärken, magistern, guldfisken eller möjligtvis baddaren. När vi dessutom överlämnade varsitt simborgarmärke till arrangörerna i nostalgiteamet så blev vi lite poppis! Och det är klart att man ska ha simborgarmärke på sig när man är i en simhall!

Heja Revival och hoppas ni kör nästa år igen!

***

Helgens miss - att jag inte kom iväg på Öppet Hus på Friskvårdshuset - har längtat efter BodyCombat sedan jag bodde i Växjö! En sagolikt kul träningsform som jag hoppas att det blir mer av i vinter!

Nu - träffa Miljöpartiet och få lyssna på lite gröna ideér för Oskarshamn.
Onsdag - Politikpub på Hotell ett!

1 kommentar:

  1. Det är väl bra att alla nyföretagare är ute och gör affärer. Tänkte komma förbi på Torsdag och få lunchen du lovat nu i flera års tid!

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen