onsdag 27 april 2011

Vårskriket!

När jag var yngre (med inspiration ifrån Ronja Rövardotter) tog jag kraft från tårna och gjorde ett riktigt vårskrik. Sker för sällan! Borde återuppta den traditionen.

Morgonen startade på Hotell Corallen - magisk utsikt och trots svinkalla vindar på cykelturen så var det en riktigt varm terrass som hälsade oss välkomna.
Anledningen till besöket var en pressträff för "Guiden om Oskarshamn". Lagkapten var Petra Gustafsson, Oskarshamns Turistbyrå. Assisterade var Magnus Johansson, Marknad Oskarshamn och undertecknad för Attraktiva O.

Vi berättare, förklarade och inspirerade kring vår "besöksbibel" och ville framförallt beskriva nyheterna om Lokalproducerat, de utökade evenemangssidorna, Idrott och turism samt Technical Visits och uppslagen kring visionen för stadskärnan och handelutbudet.

Efter frågestund, fotografering och eftersnack så begav jag mig till kontoret. Det är varmt så att man storknar i vårt kontorslandsskap - har fortfarande inte lärt mig att man bör dricka vatten för att slippa huvudvärk och trots att det tar ungefär 45 sekunder att fylla på vattengalset verkar jag ha det lite svårt med att få in detta i prioriteringarna.

Well - magnolian i stadsparken var en snackis vid släktmiddagen vid påsk - bör ses var sammanfattningen - någon med bättre kameralins än jag bör föreviga och sälja som vykort =)

Nu - cykeltur hem och träffa påsklovsfirande sambo!

Hela veckan - peppa för ELDKVARNBig Bang!

Vill man ha andra tips för helgen så är det valborgsfirande i Figeholm och Kristdala! Spana in evenemangen här!

Over and out!

Share

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen