onsdag 6 april 2011

Alice, Sophie och Caroline!

Det bästa med att jobba i projekt är alla härliga människor man springer på! Oftast är det individer med helt olika bakgrund, olika kompetenser och olika mål i livet.

Sedan starten av Attraktiva Oskarshamn för 3 år sedan så har jag försökt att alltid ha praktikanter, praoelever och andra unga människor i projektet. Vi (läs jag) blir dammig(a) snabbare än jag vill tänka på och alla med lite koll borde ha människor i sin närhet som är minst 15 år yngre! Dessutom ser de till att min spotifylista inte endast innehåller artister födda innan 1960.

Just nu har jag tre tjejer som jobbar i Attraktiva-gänget på olika prao- och praktikupplägg. Dessutom är jag handledare till ett par olika UF-Företag och det är minst lika kul uppdrag. Det är så kul att ha dem här och jag vet inte vad jag ska göra när alla snart försvinner iväg för att dra vidare mot nya äventyr!

***

Idag är det galafix som står på schemat. Affischer, programblad, beslysning, scenskisser, manus, filmer och bordsplacering (den blir liksom aldrig klar,,,) Ni såg kanske Philip Rosén i dagens OT? Det är många som laddar upp nu.

***

Industriturismen är het! (Hängde ni med i det hoppet bland ämnen) Dessutom är det internationella intresset som finns för våra företag i kommunen extra kul. Bland annat tänker jag på SKBs besöksverksamhet som under många år har tagit hit besökare från världens alla hörn men nu verkar det vara hetare än någonsin att besöka Äspö!

Over and out!

Share

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen