torsdag 11 november 2010

Man kan tro att jag har krupit under en filt,,,

Men nej då, jag är bara lite frånvarande här på bloggen. I verkliga livet går det i rasande fart och presentationer, möten och rapporter avlöser varandra,,,husrenovering för allt vad vi är värda och så blir det ju en och annan hockeymatch också!

***

Snart är det dags för höstens höjdmyspunkt - Kulturnatten.
Att vara med om just den kvällen är utan tvekan en av mysigaste grejerna man kan hitta på i Oskarshamn i mörka hösttider! Massor med folk och musik överallt! Glada människor och kul grejer att se och uppleva. Jag ska ta programmet (som tyvärr kanske har stannat någonstans i 90-tals-layout-träsket) i högsta hugg och vandra från småländska kroppkakor till varm glögg. Från ljuva countrytoner till härliga barnkörer!

***

Smög mig in på Badholmen för att kolla läget igår,,,träffade en sprudlande Anmold som sken ikapp med höstsolen. Stolt, trött och lycklig är nog sammanfattningen - och rapp i kommentarerna i vanlig ordning. Fredrik Lundgren låg på knä på övervåningen och fixade med lister och annat småfix inför nyöppningen. Lokalerna är grymt fina och jag ser fram emot många sommarkvällar på altanen vid solsidan. Lovely! Det är inte svårt alls att föreställa sig fester, bröllop, styrelsemöten, släktmiddagar och andra festligheter i de lokalerna. Och självklart försöker ägarna att hitta de härliga detaljerna som ger atmosfären sitt marina inslag.

I dagarna presenterade Badholmen en ny webb. In och spana!

Nu - göra något vettigt! Internet har strejkat i ett par timmar nu och jag ligger efter,,,,kämpa!

Share

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen