onsdag 5 oktober 2011

Cykelbingo, Megaloppis och Traktorrace!

Hösten är bästa årstiden. Tror jag. jag ändrar mig alltid när våren kommer. Jag gillar verkligen höstkängor, varma tröjor, kaffevarma muggar och vackra färger på löven. Och så slipper man tänka på beach 2011. Bikini ett minne blott och nu kan man gömma sig under lite fler lager och lugnt och fint vänta till det är dags för uppladdningen inför beach 2012.

Hösten innebär tokigt många evenemang. Jag får tips från alla håll och kanter och den som säger "det finns inget att göra" kan tänka om. Möjligen är det så att det inte finns något att göra inom ett visst intressområde - självklart. Men vill man i all enkelhet ha en trevlig aktivitet i det vackra vädret eller mysa med nära och kära,,,då finns det massor att välja på!

Nu i helgen är det Traktorrace i Döderhultsdalen. Jag berättade entusiastiskt om racet för sambon i morse och han nämnde något om att han trodde han flyttat ifrån en liten håla i Föråsund på Gotland, till en större stad, och så ska tjejen iväg på Traktorrace (!) Men så är det! Det bor en stor dos lantis i mig! Och det är en fröjd för ögat att se alla olika människor, kläder, stövlar och andra kreationer som kryper fram en sådan dag. Rekommenderas varmt!

På lördag är det Cykelbingo. Kusinen skickade ett tips på mobilen. Med tanke på att han drog hem Oskarshamns Triathlon tidigare i år så tänker jag inte cykla den här rundan med honom, men man kan ju leta reda på några andra glada cyklister som tar det i lite mer maklig fart. Start och mål är vid Hjortberget och det sätter igång klockan 10!

Och sist men inte minst vill jag tipsa om Oskarshamn Big Band som fyller 40 år! Det kommer att bli en kalaskväll på Forum. Babben kommer! Anna Rosén kommer! Och håll ett extra öga på den fenomenala talangen Adam Ross. Svincool trummis!

Och Big Bang hänger på Loppistrenden. Tillsammans med Sara Axtelius kommer det att bli en Megaloppis med antika inslag den 5 november. Börja röja ur hemma redan nu och boka upp ett bord, Sara kommer dessutom att öppna upp sin tyg- och klänningssamling. Hon kommer visa upp och prata om både mönster, tyger och dela med sig av sin passion för 60- och 70-tal! Vet du någon mer som skulle kunna hålla föredrag denna dag? Be dem slå Sara en signal!


Nu - dra iväg på Marknadsföringens dag som MIK anordnar i Kalmar!

Share

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen