måndag 3 oktober 2011

Äntligen!

Hello People!
Sommaren vägrar släppa taget och jag är nöjd! Att genomföra Oskarshamnskoden i helgen var en njutning. Glada deltagare och glada arrangörer. Det var hur kul och lyckat som helst. Det vore väl *beeeep* om vi inte fick till 20 lag nästa år. Måste klura över hur vi får ut det till fler,,,hur som helst. OT vann och det kan du läsa mer om här >>!

Fick en länk av min kontorslandskapskollega som innehåll den här länken >> och när det står trendbrott för handel i rubriken så blir man ju givetvis glad. Frågan är vad det är som ligger bakom vändningen.
Skoplejsets ökade e-handel? byggehemma.se? Åsas Handelsområde? Vad tror ni?

Tänk om man nu kunde ha lite speed-dejting mellan fastighetsägare, butiksägare och kedjeetablerare.
För jag vill fylla alla tomma lokaler snabbt som attans. Innan julhandeln vill jag se skyltar där det står "här öppnar vi snart en ny butik" - håller alla tummar jag kan för att vi får fart på etableringarna. Det är spännande oktobermånad vi har framför oss!

Nu - till Gotlandsterminalen för att planera ett stort infrastrukturmöte. Det är riktiga höjdare som kommer hit. Och Svenskt Näringsliv går i spetsen! Mycket, mycket bra att Oskarshamn hamnar i fokus för det mötet. I vanliga fall förläggs deras möten till Stockholm. Men nu (för första gången) har man tagit sig ut i landet. Och man valde OSkarshamn före Göteborg - Tack Christina Fosnes på Svensk Näringsliv för att du kämpar för vår region!

Tre korta!

OAIK var med hela laget och firade på Big Bang i helgen - kul!
En ny konstgräsplan planeras och idag fick vi en dragning om detta på rotary. Välbehövligt!
I går var jag och många goda vänner på en fullsmockad teaterföreställning på Sagabiografen.
The Phantom of the Opera drog fullt hus. - Bra för Oskarshamn och grymt bra för bion!

Over and out!

Share

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen