tisdag 6 april 2010

Linda vann, Craftsaden förlorade, nya konserter och ännu fler vårtecken!

Stackars innebandygänget i Craftstaden! Det var ju så nära. Jag såg inte matchen på plats, men led verkligen med grabbarna när jag läste morgonens sportdel. Det är en gripande krönika som Kent Karlsson bjuder på här och jag tänker bjuda på ett litet klipp från krönikan där Kent skriver om straffläggaren "Henke", man riktigt känner för en person man aldrig träffat;

"Hade han försökt spela "safe" och målvakten tagit den hade han alltid kunnit säga "jag var i alla fall safe"! Istället gör han det enda rätta! Han går för det och vill trycka in bollen. Så Henke! Det är inte många som vågar gå för det och du skall ha heder för din satsning. Det behövs en stor spelare för att göra det! Så rak rygg och stolt blick! För du kan säga " Jag satsade när det gällde!" Det är inte alla som kan säga det. Bara att våga ta straffen inför fullsatta läktare skulle inte många våga överhuvudtaget!"

Däremot så vann Linda Walder! Inte någon innebandymatch - men hon vann en Latitudbiljett till sommarens festival när hon var med och tävlade i samband med Oskarsgalan!
Grattis Linda, och välkommen till Brädholmen den 2-3 juli!

***

En ny konsert som landat in i evenemangskalendern är Frank Ådahl och Oskarshamn Big Band på Forum den 2 maj. Och så här står det på Forums hemsida; "Kvällens program ägnas helt åt sånger av Stevie Wonder, en oslagbar kombination". Dit blir det nog att bege sig!

Och den 17 april är det Countrykväll med Little Green från Göteborg och Roots & Wings Hotell ett. Som det "countryfan" jag är ser jag det som en självklarhet att landa in på hotell ett den kvällen. Ska dock hinna med ett uppdrag på Ung Kultur Möts innan dess!

Nu - ut i vacka vårvädret innan det blir nytt möte inomhus. Nytt vårtecken är alla snuviga människor! Hoppas apoteket är beredda på anstormning till allergihyllorna!

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen