måndag 11 oktober 2010

Folk köade för att träffa oss på Berns,,,


Otaliga kontakter.
Spännande möten.
Potentiella Oskarshamnare.
Jobbsökande som matchades med tjänster i vår region.

Det som var lite galet var att det var 50 meters kö (!) utanför Berns när dörrarna öppnade klockan 13:00. Michael Gross på Press- och Plåt var snabb med mobilkameran och fångade alla människor på väg in.

Det var en härlig mässa med förhoppningsvis bra resultat - nu läser jag CV, personliga brev och skickar vidare till olika företag och organisationer i Oskarshamn. Håller tummarna för att vi hittar några personer som kan flytta hit och bidra med sin kompetens.
***
Som en av mina kollegor i varumärkesarbetet sa i morse
- Som mamma så talar en sådan sak som "Sveriges Bästa Lekplatser" till mig! Så självklart är det kul att Oskarshamns Kommun får en sådan utmärkelse. Och lika självklart ska kommunen lyfta fram det här när man ska kommunicera utbudet med barnfamiljer!

Till och med jag (snart 30) har varit på temalekplatsen (utan kids) och satt mig ner under min promenadrunda för att få lite underhållning. Det som är ändå roligare är ju att de vuxna verkar ha minst lika lajbans där! (kan även erkänna av vi under en möhippa lät vår blivande brud testa lekplatsen iförd ögonbindel - men det är en heeelt annan story)

Vilka delar tycker du är viktiga som förälder?
Vilka argument ska man lyfta fram?

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen