torsdag 14 oktober 2010

Rödsles Oldies Goldies intog sporthallen!

Veckan har gått i sportens tecken.

Smygstartades redan i fredags när vi var ett gäng som samlades för ridlektion fredag kväll!
Träningsvärk i rumpa, rygg och mage - check!

Måndag kväll - tennis med Mariola, Ulla och Malin. Om jag bara kunde få lite ordning på mina servar så kanske det kan bli riktigt kul med tennis. Mariola är som vanligt snyggast och snabbast (med replikerna) på banan. Ulla gjorde oväntade och avgörande moves och Linda var het på servern! Själv fick jag väl till hyfsade bollar och hoppas jag har kvalat in så jag får fortsätta spela med gänget.

Tisdagen var det dags för en come back av stora mått mätt (för mig i alla fall). Delar av Rödsle BKs damlag från 199x-2008 (?) återförenades i Rödsleskolans sporthall. Det började med att förvirringen var total - de har bytt plats på herrarnas och damernas omklädningsrum - what?! Så där var vi och smög inne på grabbarnas territorium innan vi hittade rätt. Jag var nöjd över att ens ha hittat några benskydd och var tydligen inte ensam om detta. Sedan hade vi några lirare som knappt slutat spela och kom i snygga reklamprydda dräkter som matchade skitsnyggt med strumpor och skor! Någon konstaterade att hon inte kom i sina shorts längre, och någon annan hade helt sonika slängt alla fotbolls-nederdelar i tron om att comebacken aldrig skulle komma.

Så, hur gick det nu då på träningen?

Catrin Lundh (Loman) var givetvis den klippa hon alltid varit! Corallen-Malin var alert som tusan och jag tror inte alls att hon skulle göra bort sig i en startelva anno 2011.
Min forna backklippa "Kalle" gjorde en lugn och stabil insats. Hon har nog räddad mig i målet ungefär 300 gånger och hon hade änglavingar även denna kväll och stormade fram för några schysta rensningar! Tack! Nyblivna mamma Norén såg inte ut att ha varit borta från fotbollsplanen alls, och får massor av stjärnor! Lite fusk dock - flera av oss andra har ju inte varit på fotbollsträning på ungefär 10 år. (ja, Anna du och jag får väl tillhöra dem,,,)

Vi kan hur som helst konstatera att det var fantastiskt kul - att det här ska vi göra om - och tugget i omklädningsrummet är ju helt otroligt! Åh, vad jag har saknat det! Caroline Johansson (kom just på att hon är nygift så hon kanske till och med bytt efternamn?!) ville knappt gå hem och någonstans där lovade vi att det måste bli en fortsättning. Vi får väl se hur det går, men shit så kul det var.

Tisdagskvällen ägnades åt något som skulle föreställa landskamp. Inga ytterligare kommentarer på det men det var knööökfullt på sportsbaren och i goda vänners lag så funkar det ju, trots förlust och trots trist underhållning från de gigantiska TV-apparaterna.

Igår var det hockey! Grymt skön känsla när slutsignalen ljöd! Spanade in Valdix på läktaren på samma sektion som Gibbs och Co. Var ska de plocka in honom månne? Spännande!

Resten av veckan blir kontorsfix och förberedelser inför nästa veckas ledningsgruppsmöte med tillhörande statistikredovisningar (tjohoo). Trots att jag har fina akademiska poäng i statistik så är det inget jag tycker är speciellt kul, men resultatet hoppas jag blir grymt intressant! Rapporten rör Latitud 57 och Framtidsdagarna och medborgarnas/besökarnas upplevelse av arrangemangen och av Oskarshamn i stort.

Over and out!

Share

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen