fredag 10 september 2010

Om jag hade lite mer "balls",,,

,,,så skulle jag vilja göra saker som är helt oväntade, spännande och fascinerande crazy! Ta fram den magiska formeln för hur vi skulle få Oskarshamn att bli den coolaste och grymmaste platsen i svedala. Jag skulle fixa bort all skit som människor gnäller på,,,och jag skulle hitta ett nytt recept på framgång som jag skulle dela ut till hela befolkningen!

Men - det blir inte roligare än vad man gör sig - så det är helt enkelt så att vi alihop kan ta och sluta gnälla, börja vara lite wild and crazy - fråga grannen hur hon/han lyckas att göra bra grejer och sedan njuta av den atmosfären som skapats kring oss! Att hänga med människor som ger energi smittar av sig i alla led!
Kass IPhone-bild, men det var på IKs lagpresentation som jag fick uppslaget till dagens inlägg,,,

Igår satt jag med 3 av hockeyspelarna på Åströms och käkade middag. Flera av de andra gästerna kom fram till grabbarna, gjorde "high five", hälsade högaktningsfullt och med ett leende upp till öronen visade de hur lyckliga de var över att se sina hjältar på den lokala restaurangen,,,de fick snacka lite hockey, prata snygga handledsskott och fråga om hur lång Ryno "egentligen är" och om Holm verkligen kan annat än att tackla!

Efteråt hade jag den äran att skjutsa hem Gibbs, en av våra skadade hockeyhjältar och då sa han något i stil med: " Shit, jag trodde inte jag kunde komma till en ny stad och bara se när folk blir glada runt omkring mig - men det går ju - tror nog man borde sätta upp en staty efter mig, eller kanske en sten!" (Jag tror kanske att jag lovade att fixa det i något svagt ögonblick! Kanske skulle passa bredvid "anti-jante-trädet" i stadsparken om jag tänker efter. Men någon som sprider sådan enorm glädje runt omkring sig förtjänar ta mig tusan en staty!)

Och det är en häftig grej tycker jag. Hockeyspelare, fotbollsspelare, företagare eller musiker - spelar ingen roll men vad som är oerhört viktigt är att vi tar fram människor som blir förebilder på en ort - en hjälte och inspiration för att få andra att vilja lyckas!

Det är därför jag blev så jäkla glad på Hotell ett igår när hela truppen och laget presenterades. Kapten Pettersson gjorde en fantastiskt skön presentation av individerna bakom hjälmarna och numren på blå/röd/vita- ryggarna. Vi fick veta mer om vilka som är slarviga, fåfänga, pratmakare, hästbitna eller obotliga träningsnarkomaner!

Bra IK! En kväll för samarbetspartners där ni ger tillbaka precis det vi vill ha - ni har fattat vad det här handlar om - plocka ut hjältarna på stan - och få människor engagerade för hockeyn på riktigt. Gibbs är ett lysande exempel där han redan nu känner fler människor i Oskarshamn än vad hela truppen lärde känna på hela förra säsongen! Det är en strålande strategi för att bygga upp stoltheten i och kring hockeyn - och våra hjältar blir individer som vi i publiken vill stötta HELA säsongen oavsett vinster eller förluster!

The Script på Spotify - love them!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen