måndag 27 september 2010

Veckan!

Seg måndagsmorgon! Rycks snabbt in i arbetet när inboxen signalerar 32 nya mail!
Blåsten håller på att göra mig tokig! Tur att jag har valt Oskarshamn som bostadsort, hade jag bott i Karlskrona eller Göteborg hade jag nog behövt flytta på grund av "blåstirritationer", kan liksom inte koppla av riktigt - tror det har med Gudrun och andra skogsförstörande fenomen att göra,,,

Ointressant start på bloggen dessutom - skärpning sailor!

Den här veckan är händelserik som få! Stor fokus på Kompetensmässan som äger rum nästa vecka. Vi drar alltså till Hufvudstaden med ett gäng svårrekryterade tjänster för att söka lyckan och förhoppningsvis se till att våra företag får rätt kompetens med sig hem! Håller tummarna och är hoppfull.

Vi har också smugit igång planerna för Oskarsgalan! April känns genast väldigt nära när man börjar kika på tidsplanen! klart är dock att vi ska hylla hjältar, lyfta förebilder och sprida anti-jante-anda i O-town! Sedan var, när och hur blir en senare fråga. Spännande planer!

Annars så laddar vi också för sommaren 2011! Ett VM kan se till att det blir den mest händelserika sommaren någonsin - så hur vill du ta tillvara på den möjligheten? Fundera!

Oskarshamnsakademien har möte och vi ska se till att studenter och näringsliv kommer ändå närmare varandra - en superviktig målgrupp som vi måste jobba hårdare på! Förresten - känner du någon som studerar? Kanske börjat nu i höst! Be dem gå in på www.oskarshamnsakademien.se och spana in möjligheterna!

Nu ska jag fiffa vidare med bilder, texter och annonser till Kompetensmässan! Angreppssättet är lite nytt och jag hoppas att kompetensen vi söker håller med mig om att vi är ett bra alternativ att jobba, leva och bo på!

***

Förresten - Hockeyn i lördags var tuff - festen runt 40-årsfirandet desto bättre! Så borde det bara varje match! Massa aktiviteter för hela familjen! - hur bra som helst! Och i höst finns det dessutom en hel drös med aktiviteter - Hamlet, Ladies night, FAKE fyller 10 år, 80-talsfest på Big Bang och Hotell ett har ett härligt musikaliskt program! Läs mer här om alla evenemang!

Over and out!

Share

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen