torsdag 27 maj 2010

Darrar som ett asplöv (Björklöven) över ritten på söndag!


Jag tillhör ju det idrotts-gillande-släktet och när jag räknar upp idrotterna under åren så har jag hunnit pyssla med dans, tennis, hockey, handboll, innebandy, softboll, rugby, fotboll, klättring och sist i raden klämmer vi in ridning! Olika nivåer på idrottandet - vissa på lite högre nivå och en hel del som ultra-amatör.

Att ha "döda ting" att handskas med, då tänker jag innebandyboll, medicinboll eller hemska väggar som lutar åt fel håll - är en sak. Men NU när det är ett djur med i leken - då är det en helt annan grej. Jag och Hildning Hammar - min pärla till häst som jag får låna av Lokrantz i Mörtfors har börjat bli ett bra team! Lite halvstirriga och pigga filurer båda två - men dock lite trötta på morgonen! En häst helt i min stil. Men det är mycket som ska stämma och så mycket tajming. Och är man inte är van ryttare så är det ju 1000 grejer man ska ha hålla koll på.

Stäck på dig!
Tryck ner vänster fot när du ska åt det hållet!
Korta upp tyglarna!
Håll i honom nu!
Sakta ner tempot!
Driv på nu!
Sträck på dig!
Byt nersittsben! (eller vad det nu kan heta när man travar och ska upp och ner i sadeln =)

Stäck på dig!
Sakta ner tempot!


Och så fortsätter det! Madde Dunsäter - the BOSS på ridskolan - har ständigt nya komandon på G - och jag försöker tänka på alla grejer men det är nästan omöjligt - men det är så fantastiskt kul och bra för hela kroppen att få lära sig nya grejer och utmana sig själv.

Så härmed inbjuder jag er att komma och kika på spektaklet under Ridsportens dag på söndag!
Klockan 11 sätter programmet igång och vill ni se Westelius, Kinnander, Lyrbo, Fru In the Mood, med flera - hoppa för sitt liv - då är det 13:00 som gäller.

Välkomna!

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen