tisdag 18 maj 2010

Ont i rumpan!

Jodå! Tre dagar i rad på hästryggen under ledning av bästa Madde Dunsäter! Det känns både här och där måste jag erkänna. Oj vad vi får slita! Gänget som ska rida sitt livs första hopptävling under ridsportens dag på ORK den 30 maj. Det kallas kändishoppning. Och i "Oskarshamns mått mätt" så kanske vi på sin höjd kan säga att det är B- och C-kändisar - men i alla fall...

Lis Lyrbo gör mig riktigt överraskad och impad! Hon har aldrig suttit på en häst och nu flyger hon över hinder som om hon inte gjort annat! Är det kanske valtaktik från hennes sida? Vad Henrik Westelius (Kråkan-Henke) har för drivkraft har jag inte en aning om, men han har en galen blick och grym fokus när han sitter på sin vackra springare. Han hoppar högre än någon av oss andra - trots att han inte heller har ridit mer än någon enstaka tur på ponny -92. En annan joker är Peter "peppe" kinnander. Han har dock ägnat åtskilliga timmar i stallet och på hästryggen så vi tycker väl kanske att det inte är lika stor bragd - men det var väl sådär en 20 år sedan han red senast.

Hur som helst så är det här otroligt kul! Min Häst Hildning Hammar är en riktigt goding. Pigg som tusan så jag har fullt upp att hålla emot. I lördags kom hans ägare och inspekterade ritten. Jag blev lite nervös och försökte föra mig på allra bästa sätt. Men i mina ridbyxor från 90-talet, träningsvärk i hela kroppen och tokförkyld så vet jag inte om jag gjorde ett speciellt gott intryck, men va tusan! Min taktik får nog bli att muta domaren, le en massa och försöka distrahera de andra deltagarna så att de blir lite skakiga ;-) Svårast är att komma ihåg banan - det är många hinder som ska hoppas - och dessutom i rätt ordning! Hua!

Nu ska det skrivas, ringas och fixas. I eftermiddag möte på fritidsgården i Stadsparken, vi ska planera färdigt "Rock On" en nyhet under Latitud 57! Nattklubb för dem som är under 18 och inte kommer in på "stora nattklubben" "On the Rocks". Vi utlovar grym stämning, svinbra DJ och att du ska få uppleva en av de bästa kvällarna i sommaroskarshamn just där!

Share

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen