fredag 9 september 2011

En vecka som försvann och Speakers Corner för snackesugna,,,

Någon snodde min vecka! Tog varenda timme och nu är det redan fredag.

Har varit på resande fot nästan hela veckan och dagarna har bland annat ägnats åt en fantastiskt bra och vettig ledarutbildning. Välbehövligt att ruska om i huvudet ibland. Och framförallt försöka se mitt sätt att projektleda med nya ögon.

Nog om det.

Jag fick precis affischer, program och annat material till årets Framtidsdagar. Ett bra innehåll om jag får säga det själv,,,både konkreta planer från våra utställare men även visioner som kommer att visa hur Oskarshamns Kommun ska gå tillväga för att nå uppsatta mål som "Ett internationellt Energicentrum och en tillväxtkommun med hög livskvalitet"

Är det nu någon som suckar och är trött på att bara höra långsiktiga planer och saknar "verkstad" så uppmanar jag er lite extra att besöka dessa föreläsningar och vara med och diskutera. Vill man dessutom göra sin röst hörd på ett nytt sätt så har vi riggat ett Speakers Corner på Flqanaden den 24 september! Mellan 10-14 är det bara att hugga micken och tala om vad du tycker är viktigt i framtidens Oskarshamn. Välkommen!

Och jag fick precis ett inspel från Bengt Ahlsén - han frågade vart Befolkningsfrågan tagit vägen i programmet. Absolut en befogad fråga och en öm tå för hela länet. Kanske en regional satsning på detta eller att ta upp den redan nu i Speakers Corner?

Någon speciell person eller ämne ni vill se och höra i Speakers Corner?

Klicka här för att komma direkt till programmet >>



Share

1 kommentar:

  1. När det gäller regional satsning... http://rfkl.wordpress.com/category/hakans-nyhetsbrev/ =)

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen