torsdag 22 september 2011

Vet inte var jag ska börja!

Någon skulle känna min magkänsla just nu! Det känns "gutt" som vi säger i O-town och faktiskt näst intill mäktigt! Mäktigt.

Anledningen är dels en go dag på jobbet - Lunch med hela IKO-tränar-ligan. Hög stämning efter matchen igår. Grattis. En anna anledning är att Framtidsdagarna planeras och förbereds. Idag har jag testat QR-koderna på tipspromenaden. Det funkar! Den måste ni testa på lördag! Tack Mindbite för bra jobb!

Men den största anledningen är att vi har suttit ett stort gäng företagare, företrädare för kommunen och företagarorganisationer och snackat om näringslivsklimatet. Det har man gjort vid flera tillfällen tidigare kan man tycka - vad är det för speciellt med detta. Men jag önskar att jag hade en vassare penna i det här läget så jag kunde formulera hur jag upplever känslan i tonen mellan människorna. Attityden och respekten som näringslivet och kommunen visar för varandra. Och framförallt den entusiasm, glädje och lite "jävlaranammat" som kröp fram både här och där! Mäktigt.

Lite småspontant skitstolt över gänget som var där. Önskar vi hade haft ännu fler företag på plats. Önskar att ännu fler tjänstemän dykt upp för att känna in stämningen redan nu - men jag lovar att det här är bara början!

Den 11 december börjar tågen rulla igen! Då tycker jag vi fyller upp hela tåget och åker till Berga. Tur och Retur. Vi fyller tåget med positiva goa människor. Rocktåget är sååå 90-tal Nu är det Framtidståget som gäller!  Peter Nygren och Kalle Nygren lovade hålla väntsalen öppen om jag fixar eventet runt omkring! Utmaningen är antagen! Inbjudan kommer!

Nu - fixa sista med scenen på Sagabiografen! Och ni - ingen föranmälan krävs för framtidsdagarna - dyk upp, njut, bidra och känn in stämningen - har ret redan spridit sig ut på stan?

Vi ses imorgon! Följ Framtidsdagarna på tvitter med #Framtidsdagarna2011 och vill ni följa mig:  @sofiegunnarsson Vilka andra twittrare ska man hänga på?

Over and out!

Share

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen