måndag 19 september 2011

Vilka följer dig?

Twitter tar över mer och mer i den snabba kommunikationen. Twitter har också förmågan att mycket snabbt samla människor med ett gemensamt intresse. IK Oskarshamns tränare Fredrik Söderström började Twittra för ett par dagar sedan. Det är redan 173 personer som upptäckt detta och jag tror att det är både nära vänner och totala främlingar som numera följer IKs vardag och @IKOsoderstrom -funderingar. Han är grym med iPhonefingertryckningarna och skön i sina kommentarer.
Till skillnad från facebook är det helt ok att skicka meddelanden till "kändisar" och "gurus" inom olika områden. Det är kul och lite uppfriskande. Framförallt slipper man alla gulliga små hjärtan som facebook är nerlusat av. (mer twitter snart,,.)

I lördags hade OAIK segeryra och party. GRATTIS! Det var otroligt glada och samtidigt skötsamma gossar som fröjdades på Åströms bar. Deras "vinnarkepsar" var dock aningens omoderna och de såg lite ut som kusinerna från landet när de stod i armkrok och beställde drycker i baren - men det vara bara en liten, liten detalj som jag inte kunde undgå. Skönt att se dem så lyckliga!

En styrelsemedlem i OAIK satte sig och pratade med mig och sambon - "Hur kan vi samarbeta för att bli bättre på marknadsföring" vi måste bli riktigt duktiga på matchevenmangen nu när vi går upp. Vi måste leverera en helhetsupplevelse till publiken! Klart de ska. Pluspoäng för skön inställning, vilja och engagemang. Jag kommer och spånar ideér om de vill - det bästa med det här jobbet!

En OAIKare som twittrade till mig den kvällen var @RobinOscarsson. Han hade nog velat vara på plats på Åströms lät det som. Han undrade om det var några skandaler att rapportera och kommenterade också att OAIKs uppgång är bra för Oskarshamn #sättaoskarshamnpåkartan.
Det är andra gången jag hör detta i helgen. Att någon lägger manken till för att hänga med i varumärkesarbetet och verkligen uttrycker det också. Underbart! Friskvårdhuset hade öppet hus och träningsfokus igår. Tidigt fick jag ett meddelande om hur de jobbar med ungdomar, träningsupplägg för alla målgrupper och utbyggnad av verksamheten för att "göra Oskarshamn attraktivare genom bra möjligheter till träning" - som ljuv musik i mina varumärkesöron! Bra jobbat Kjelle och Co. Sedan att jag inte hasade mig iväg på Zumba eller BodyCombat får jag skylla mig själv för.

Nu - planera mera inför Framtidsdagarna! Vi ses på fredag och lördag!

Over and out!

Share

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen