torsdag 3 december 2009

Bossen räddar eftermiddagen!

Igår snackade jag om Bossen på jobbet - Peo! Som för övrigt var mycket stolt över detta faktum - vilket fick mig osöööökt att tänka på The Boss!

Så idag ägnar jag några textrader till BOSSEN! - hjälten, förebilden, mannen, inspirationskällan och underbaraste - Bruce Springsteen. Även i mörkaste december kan Jungelands intro eller varför inte Mary's palace göra mig glad och på gött humör - Mary's place - låten kan göra mig knäsvag. Om ni inte har sett Bruce med The Seeger Sessions så är det ett måste! Vilken spelglädje!

Idag fick jag ett samtal från en bloggläsare som hade tips på föreläsare! Han höll med om att vi behöver lite mer inspiration och att vi kan bli bättre på att inspirera varandra i O-town! Det känns som att vi startar igång något riktigt bra nu! Så många bra grejer på samma gång! Ska bli spännande att se Big Bangs utveckling till exempel! Att vi har ett rikt utbud på fritiden är grymt viktigt! Låt nu planerna med en biosatsning bli verklighet också! Vill ge en STOR eloge till Sagabiografens hjältar som genom en förening driver bion och ser till att vi får se filmer varje dag! Tänk om man sedan fick en biostad så vi kan dra hem flera filmer per kväll! Men vi Oskarshamnare får ta ansvar för att ge oss ut och uppleva saker! Vi kan ge oss ut ännu mer i kulturlivet och besöka teatern, bio, folkparken och aktiviteter - då vet arrangörerna att det finns bra underlag att satsa för framtiden - för det vill vi ju!

Var på Robbie Williams i höstas på Livespelning direkt från London. Hur coolt som helst- folk satt och klappade i takt och applåderade efter låtarna. Fick till och med lite premiärfjärilar i "event-magen" när jag satt där i biosalongen! TESTA om ni inte gjort det! Sänds teater från New York och Stockholm,,,Hur lyckades de med Livegrejen?

- Under 2007-2008 installerades en ny digital projektor
med möjlighet att visa film även på DVD och BluRay. Utrustningen är även
kopplad till en satellit vilket ger oss möjlighet att visa exempelvis
liveopera från The Met i New York och teater från Dramaten i
Stockholm. Klippt från
http://www.sagabiografen.com/

Nu har Johan Mauritzon levererat sköna bilder på latitud57.se kolla in gästerna från nattklubben . Ovan bjuder jag på ett foto som Helena Almroth fotade. Det är (som synes) undertecknad och Niklas Bäck, som vi i vanliga fall möter i snickarbyxor (fortfarande leende) på fastighetsbolagen Ekstaden eller Kuststaden!

Over and out! - Nu ska jag se Världens Största Adventskalender (vägrar tro att den i Örebro är större!) och efter det är det pressinformation inför Oskarsgalan 2010!

1 kommentar:

  1. Tack för tipset om Bruce! Man glömmer tyvärr bort honom ganska ofta, men nu lyckades jag med att logga in på Spotify och hitta en av favvolåtarna. Out In The Streets. Oj vilka härliga minnen den väckte.

    M.v.h
    En utomsocknes

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen