onsdag 23 december 2009

En sång till de ensamma!

Förra året firade jag delar av min julafton på Shalom-fiket! Vilket gäng som ställer upp och fixar mat, fika, presenter och omtanke till de som inte har familjer och nära att fira julen med. Det var så mycket värme på dessa shalom-kvadratmeter att man blev alldeles lycklig. När man sedan kommer hem till familjen så kändes det extra skönt att fira julkvällen, hysterin var som bortblåst, jag bara satt och njöt av lyxen att ha så många släktingar omkring mig, det var helt andra tankar än vanligt som snurrade i huvudet,,,

Sitter kvar på jobbet i tjockaste tröjan. Tog anti-nöff-nöff-sprutan igår och känner mig hängig. Konstig upplevelse att få feber och arm-ont som på beställning. Cred till gänget på Slottsgatan som vaccinerade på löpande band med ett brett leende på läpparna. Det var Asta Johansson som gav mig sprutan - vilken kvinna. Hon och hennes man reser världen runt och jobbar ideellt för att barn och vuxna ska få en drägligare vardag. Här finns mer om härliga Asta och Göran och deras engagemang i Kenya.

Igår hade juryn för affischnamn till Oskarsgalan överläggning. Oj, så många fina nomineringar som har kommit in. 20 stycken för att vara exakt. Den 20 januari så avslöjar vi vinnarna och jag lovar att de utvalda kommer att bära värdskapet och göra rollen som affischnamn alldeles briljant!

Nu några tips på jullåtar jag älskar,,,om ni tröttnat på era favoriter =)

  • Grown-Up Christmas List (helst med Michael Bublé men funkar med Kelly Clarksson)
  • Winter birds by Ray LaMontagne
  • River med Robert Downey Jr inte versionen med James Taylor tyvärr!
    men originalet med Joni Mitchell är inte så dumt det heller. Blev alldeles tagen av den här låten när Linnea Hermansson sjöng den på ES julkonsert på Oscarsgymansiet för säkert 10 år sedan. Underbar! Klicka på hennes namn så får du se ett idolklipp med en av våra grymma Oskarshamnssångerskor.

    Ta hand om er och varandra! Vi ses i pulkabacken, på partaj på juldagen eller kanske på en vinterpromenad?

Over and out

Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen