onsdag 16 december 2009

Stenmarck till Oskarshamn och häxskyltarna försvinner!


Foto: Oskarshamns Turistbyrå/Dzenana Plivac

Jodå, idag kom pressmeddelande från Oskarshamns kommun att man har bytt ut skyltarna inne i stan (inte de stora ute vid E22, men det är också på G) Man har valt lite olika motiv som representerar hela kommunen och har givetvis med platsens varumärke också! Jag vill gärna ha en bild på de nya skyltarna - mottages varmt av oskarshamn.com så vi kan lägga upp och visa världen hur fina de blev! Bilden ovan sägs vara ett av motiven. Är det så?

Hoppas ni har sett nyheten om att "the King of Ladies Night" kommer till Brädholmen i sommar. Martin Stenmarck gör sommarpremiär under Latitud 57 och visst kommer kvinnorna jubla när han kommer ut strålande som en varm sommardag och sjunger mysiga "sjunga-med-hits". Jag kommer givetvis lyssna på Stenmarck men ser betydligt mer fram emot Fibes, oh Fibes! Grymt bra låtar! CG har recenserat bokningarna hittills här >> Stenmarck får 4 av 5. Dock lite lägre betyg på "ungtupparna" I kommentarerna är det anat ljud i skällan. Riktigt kul att den unga publiken verkar gilla Hoffmaestro-bokningen och som Wilhelm Blixt kommenterar så har Hoffmaestro spelat på Strandfestivalen i Oskarshamn. En urmysig festival där jag såg Maia Hirasawa (var där 2007) en magisk sommarnatt för ett par år sedan. Kolla in den här listan med alla banden! Vilken samling!

Idag har jag avnjutit jultallrik på Påskallaviks Gästgifveri tillsammans med FöretagsCentrum-gänget! trevligt, gott och bra service! Tog min enda julmust för året. Brukar bara dricka en eller två - bara för att! Gillar det egentligen inte =)

Nu ska jag beta av "att-göra-listan" som ligger här och kikar på mig.
Ses i Arenan ikväll hoppas jag!

Over and out!
S

twitter.com/sofiegunnarsson

Såg precis att Fibes oh Fibes! är nominerade till P3 GULD-galan också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen