måndag 14 december 2009

Sociala medier och tips på ny Oskarshamnsguide!

Någon snodde min helg - den började lugnt och fint i fredags och jag hann med precis allt jag hade tänkt - sedan kom någon och snodde resten av timmarna. När jag vaknade i morse kände jag mig snuvad på konfekten och ville rösta in en extra helgdag.

Well, nu är det bara att köra hårt. Det är hundratals grejer som ska hinnas med innan julledighet så det är bara att börja. Morgonen startade hos Ted Lindquist, Kommunens turist- och informationschef. Vi planerar en ny tidning för nyinflyttade Oskarshamnare. Jättekul att gå igenom text- och bildmaterial och alla var peppade till tusen. Om du råkar vara nyinflyttad får du gärna maila mig med tips på grejer du tycker att man bör ha med i tidningen sofie@oskarshamn.com . Tidningen kommer att ges ut i februari. Då kommer länken dit!

Jag har sedan ett par dagar tillbaka hoppat på twittergalanskapen. Redan har jag upptäckt en massa bra siter, böcker, varumärkestips och udda ideér som jag glupskt läst och försökt ta tillvara på. Hade inte hittat dem utan Twitter - så det så!

Tips och information!
Nu slår vi samman Smålandskusten-broschyren med Oskarshamns Fritids- och Kulturguide!
den kommer att heta Oskarshamnsguiden! Det är Prinfo Bergs som står för produkten och du som är företagare kommer att få ett brev på posten om detta, om du inte redan har fått det. (eller hör av dig direkt till Pelle eller Malin om du vill hänga på!) Broschyren trycks i hela 35 000 exemplar och delas ut till samtliga hushåll våren 2010.

Nu blir det möte med hela gänget som jobbar med Oskarsgalan 2010! Har du nominerat någon ännu? Om inte, gå in på http://www.oskarsgalan.se/ och gör det! Vi har fått in ett gäng nomineringar - men vi tar gärna in ännu fler! Thank you!

Over and out!

Sofie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen