tisdag 2 mars 2010

Coola tanter och gubbs!

Igår träffade jag ju sköna 65+ damer och herrar. Det är oerhört inspirerande att tala om hur Oskarshamn var förr, vad de tycker om utvecklingen och vad man vill göra för att de ska trivas bättre här i Oskarshamn. Det var många bra synpunkter.
När jag gick därifrån med en Nobless i ena handen, ett litet chokladhjärta i andra handen så lovade jag prata om busstrafik med kommunen och så ville de göra något kul av långa soffan som jag återkommer till, så var jag varm i själen. Kom att tänka på min fotograf-polare Fredrik Petersson och hans underbara bilder. Skickar med en för att ni ska få känna känslan! Det är förresten han som har tagit profilbilderna på www.oskarshamn.com!

Foto Fredrik Petersson, lördag Morgon
Där generationer möts utvecklas landsbygden! Funkar grymt bra i Oskarshamn också - generationsmöten alltså! Och vi borde ha fler och mer av sådant! Bowling mellan PRO och Förskolan! Baka och laga mat ihop?! Jag sa till ett PRO-gäng att jag aldrig gjort en söndagsstek. Då skrattade de gott i flera minuter. Men jag kontrade med att de inte slår mig på indisk eller thaigryta! Och då kanske vi kan få ett litet utbyte mellan generationerna! På basicgrejer som lite gött käk!

Nu - till Oscarsgymansiets samhällslärare!
Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen