måndag 1 mars 2010

Säkerhetschefen Uffe ger oss inspiration!

Tema Hultsfredsfestivalen - foto (ovan) från Svenskt Rockarkiv!

UFFE! Killen som har stenkoll på de 1700 personer som ingår i säkerhetsgänget på Hultsfredsfestivalen kunde tipsa om oss allt vi behöver veta. Vi hade ett grymt bra möte när vi var iväg med Brädholmen Event till Svenskt Rockarkiv och träffade några ifrån Hultsfredsfestivalens Crew. Vår egen säkerhetsguru Marianne Norberg har bra samarbete med Hultsfred och vi fick cred för vårt arbete och säkerhetstänk!
Den här bilden tog jag på Svenskt Rockarkiv . Snygga planscher från 50-talet och ett stort urval från dagens artister. De hade några guldaffischer som jag inte kunde låta bli att fota,,,kolla in Elvisbilden! Massor med frågor, svar och aha-upplevelser när storebror i Hultsfred fick lära Latitudgänget lite smarta drag inför framtidens festivalplanering. Kolla in Latitudbloggen för mer utförlig resebeskrivning från Hultsfred!

Idag har jag träffat ett superhärligt gäng 65+. De har sedan 2001 träffats ett par gånger i månaden och haft en studicirkel om Oskarshamn - lär känna din kommun. Strålande input och det jag fick med mig var många sköna skratt, information om flera av mina släktingar, (alla känner apan) tips på utflyktsmål och jag lovade försöka ordna transporter hem när det är "galej" nere på stan. De vill helt enkelt kunna ta bussen hem sent på kvällen när de besöker Hamnfestivalen, fordonsträffar eller Latitud 57. Heja pensionärerna som vill ut och roa sig!

Nu - Känna på hur det är att vara husägare! Kliver innanför dörrarna för första gången om några timmar!
Spotify - Dexys Midnight Runners

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen