torsdag 18 mars 2010

Kvalserien är som valrörelsen,,,

,,,säger Peter Wretlund i vårt Runda Bordet-samtal om IKs kvalserie. Jocke Roth, Peter Wretlund Christian Gustafsson och undertecknad var inbjudna! Det var en otroligt kul, givande och muntert samtal kring hockey, 90-talet, Påskallavik, Skeeter Moore, snus, klacken, Växjöspelare, ishallar, Dag Larsson, Nybro och Asplöven!

Roligast av allt var när Peter W gick igång och förklarade sin skrockfulla sida. Hade inte en aning om att han spenderar halva matcherna funderandes (heter det så?) på om det är dags för en ny portionsnus eller kanske lös?! Well, jag har säkert också konstiga grejer för mig på matcherna. Fick lite skäll en gång när jag hängde på pressläktaren och det blev mål för IK! Jag klappade i händerna och skrek rakt ut! Då fick jag onda ögat från CG. Lovar att inte göra det igen ;-)

Idag ska vi ut till Oscarsgymansiet och prata med eleverna i årskurs 3. Det är Oskarshamnsakademien som är på turné! Vi ska bland annat dela ut det här ursnygga blocket (nedan) som vi har tagit fram tillsammans med Johan Mauritzon på Rönnfjord Utveckling! Syftet med akademien är ju att se till att elever och studenter kommer närmare näringlivet i Oskarshamn så att de efter avslutade studier kan söka sig till företagen i regionen. För vi behöver kompetensen! Och kampen om arbetskraft blir allt hårdare,,,
På Oscarsgymansiet idag kommer alla medlemsföretag att presentera sig och berätta om yrken, utbildningar och karriärvägar på just sitt företag. Hoppas vi lyckas fånga studenternas intresse!
Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen