onsdag 31 mars 2010

Oskarsgalan sedd ur en praktikants ögon

Idag har Sofie lånat ut bloggen till mig Emelie, hennes praktikant sedan en vecka tillbaka. Jag tänkte att ni ska få en bild av hur det är att kastas in i Oskarsgalan en vecka innan den ska äga rum.

Förra måndagen klev jag in på kontoret utan att veta vem Sofie var eller vad Oskarsgalan innebar. Under vårt första möte sa Sofie att jag skulle vara personalansvarig under galan, okej sa jag och fick en klump i magen...

Den följande veckan var en av de mest lärorika, roligaste och konstigaste veckorna i hela mitt 21- åriga liv. Jag hade olika uppgifter hela tiden och alltid något nytt på gång, det var allt ifrån att dela ut flyers på stan till att göra skyltar till personalen. Och hela tiden klumpen i magen över att jag skulle ha hand om 30 stycken personal som jag knappt visste arbetstuppgifter till.

Lördagen kom och klumpen ombildades till fjärilar. Hela dagen var fylld av förberedelser och fix, både i lokalerna, logerna och av mig själv. Jag var på Forum från kl 8.00 till 03.00 men det kändes som ett par timmar. Det var den absolut roligaste arbetsdagen jag haft, en dag fylld av förväntningar, skratt, vackra människor och riktigt bra underhållning. Allt gick utan problem och jag hade koll på alla mina värdar och värdinnor. Jag hoppas att alla ni andra som var på galan håller med mig och vill precis som jag att galan ska fortsätta nästa år och nästa och nästa... Det ska finnas ett tillfälle att lyfta fram stadens hjältar och fixa till frisyren. Men visst är det väl tur att finskorna bara åker på under just Oskarsgalan, mina fötter var väldigt glada när jag hoppade i mina älskade gympaskor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen