söndag 24 januari 2010

Jag ser Fibes, Oh Fibes! överallt,,,

Grammis, P3-guldgala, på twitter, på facebook och i tidningar.

Fibes, Oh Fibes! har tagit Sverige med storm. Nu susar de in på det "svenskaste" av allt - De ligger åtta på Svensktoppen! Jag räknar nu ner dagarna tills vi får se dem i Oskarshamn. 2-3 juli. Latitud 57. En ljum sommarkväll, en het publik, energi på scenen och en stund för festival-Oskarshamn att minnas,,,

På tal om Latitud 57-band så kan ju nämnas att våra arrangörskompisar i Oskarshamns Motorbåtklubb också planerar för fullt. De kommer att sätta igång på riktigt nu i vår och promota evenemanget! Hoppas det kommer riktigt många båtar till Oskarshamn. Trots att jag de senaste åren befunnit mig bakom staket och jobbandes just när båtarna kör - så är det något visst med båtsport i Oskarshamns skärgård. Känns härligt att vi tar del av havet och gör ytterligare en aktivitet kring det. Hamnfestival och Sjöfartshelg ser till att alla former av båtar och engangemang visas upp. Det ryktas också att det blir en "Hamnens Dag" i någon form. Får se vad det kan bli.

Har varit iväg och svettats i tennishallen i eftermiddag. Vilken skön känsla det är att lära sig något helt nytt. Under skoltiden testade jag nog de flesta idrotter,,,men tennis vågade jag mig aldrig på. Lyckades till och med slippa undan tennislektionerna på gymnasiet för att jag tyckte att jag inte kunde det. (undrar om Magister Stefan Lindwall känner till detta?) Det får mig att fundera över vårt föreningsliv igen,,,den där prova-på-veckan man hade när man var liten när det var olika lov. Kanske skulle det vore något för vuxna också?
Klura på den idén alla föreningsmänniskor?! En hel vecka med prova-på-aktiviteter! Jag skulle gärna testa på grejer jag aldrig testat,,,på önskelistan finns; enduro, golf och amerikansk fotboll. Bra grej för medlemsrekryteringen!

Nu - lyssna på Richard Shindell och ta tag i pappershögar som ligger och dräller.
Lyssnar också på Ljudboken om Matthandlare Ohlssons död av vår Karin Wahlberg - läskigt med mord som är kopplade till Oskarshamn. Och oj, så mycket otrohet det finns på Oskarshamns Sjukhus ;-)

Måndag - fullt ös på jobbet! Lots of meetings, lunch med Stadsmagasinet-Alexander, planering inför vårt nya e-nyhetsbrev, Oskarsgalet fix, möte om Hamnfestivalen och sen middag med tjejgänget.

Over and out!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen