söndag 3 januari 2010

Hård träläktare där jag trivs riktigt bra!

Idag kom jag på mig själv att mysa något grymt på den hårda träläktaren i Oscarsgymansiet. Vet inte hur många timmar man har suttit där och spanat in fotboll, rugby, innebande, handboll, basket och en och annan gympalektion. Allt är så slitet, bekant och "hemma" på något vis. Man känner många, kiosken säljer billigt kaffe, det luktar lite lagom svettigt och låtarna i pausen är lite sådär alldeles lagom idrottspeppande. Varför på läktaren just idag? Jo, Rödsle BKs cup var fokus och kusinen Matilda, spelar i ovan nämnda lag och det var anledningen till att jag letat mig till hallen.

Rödsletjejerna från Linköpingsmatchen i somras.
Väl där var ju hela gamla Rödslegänget på plats! Självklart! Ulle, Maria, "Loman"(ja, ja, jag vet att du bytt namn för evigheter sedan,,,) Malin, Anna, Jossan, Åsa, Jenka, Rubina och Co. Vi snackade "filtbollar" och stories från vår tid på fotbollsplanen. Ulle skrattade så hon höll på att kikna när hon skulle beskriva mitt pannband från 90-talet! Tydligen hade hon tittat på gamla foton och hittat några vackra exemplar på F-16. Hrm,,,sånt man inte minns har inte hänt!

Det dyker ofta upp en ambition om att vi ska göra en reunion eller veteranmatch - vi får väl se hur det blir den här gången! Hur som helst så var det så skönt att sitta där och koppla av. Titta på matcher, käka en Japp och dricka kaffe. Min kusin Johanna (syster till backklippan Matilda) kunde uppdatera mig på spelare som är födda i mitten av 90-talet och som jag aldrig sett tidigare. Fastnade för nummer 2 i Högsby! Catja! Vilken tjej! Hon kommer bli stjärna - tänkte snacka med henne efter matcherna men kom inte på någon vettig anledning till att leta upp henne. Kan ju knappast säga att jag är agent eller Boss för en fotbollsklubb som kan erbjuda henne kontrakt ;-) Men hon var ju grymt bra - hoppas någon som känner henne läser det här! (Hälsa!) När jag satt där började ryktet sprida sig att det fanns en landslagsman på läktaren. Vår lilla läktare hade fått finbesök minsann. Viktor Elm i egen hög person. Kanske hade också han en kusin att heja på?! Eller hade han bara lite fotbollsabstinens? Snart kom CG från OT springandes och Per H tätt därefter fick ge sig ut i kamoflage och iklädde sig rollen som papparazzo (singular) - det gjorde han snyggt! En tjej som också är värd att nämna är Linda Hällblad. Ett hjärta av guld och hon lägger många timmar både på träningar och engagemang i klubben. Skriver på Rödsles Damblogg att det här är hennes sista turnering. Det tror vi inte på va?

Nu - En kopp te med honung, bloggande och så lite Clapton på LP-spelaren.
Over and out!

4 kommentarer:

  1. Hej Sofie!

    Jag har redan varit på nummer två i Högsby, Catja, visst borde hon spela i Rödsle?!

    SvaraRadera
  2. Jo, appropå catja. Så är hon för oss, även jag spelar i hik, väldigt viktig och vi är väldigt tacksamma över att hon fortfarande spelar med oss men vi är väl medvetna om hennes kapacitet så vi bara väntar på att hon ska lämna oss. Trots att vi hoppas att hon stannar så länge som möjligt. Vi har ju tidigare tappat maja till rödsle så om catja går vore det inget lustigt, snarare bara bra. Just då för hennes skull ..

    Och appropå viktor så var han där för att titta på hilda dahlberg i timmernabben vars storasyster är tillsammmans med viktor. Därav stjärnglansen på läktaren. haha ..


    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Josefine Uppgårdentisdag, 05 januari, 2010

    Hihi. Min fina lilla systerdotter ( som inte är så liten längre) är ju med på kortet.

    SvaraRadera
  4. Fotbollstjejer engagerar! Högt besökarantal efter det här inlägget, så mer fotboll framöver kanske är att vänta!

    Jossan - kul att du hittade en kändis på bilden! =)

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen