torsdag 19 november 2009

Grattis bygghemma.se!

Oskarshamn behöver komplettera industriprofil och energikompetens med fler service- och tjänsteföretag för att lyckas attrahera fler och nya företag!

Ett företag som har tagit taktpinnen och som föregår med gott exempel är bygghemma.se!
De har uppmärksammats i många sammanhang tidigare och bland annat så har Dagens Industri skrivit om företaget redan i deras begynnelse. På årets Oskarsgala stod de som vinnare på scenen och publiken jublade! Jag var riktigt stolt den kvällen, säger Patrik Rees, som är en av ägarna av företaget.

Nu har grabbarna visat framfötterna igen tilldelats pris i kategorin "Årets manliga stjärnskott". på Ernst & Young Entrepreneur Of The Year- tillställning. GRATTIS bygghemma.se!

Vi behöver förebilder och hjältar som inspirerar att själva våga och testa nya marknader!
Här posérar de tillsammans med vattenflaskor med Oskarshamns Varumärke! Dessa flaskor hamnar hos deras kunder! Ett bra sätt att jobba med profilering av egna företaget tillsammans med Oskarshamn.

De har förresten en kul nyhet om ni har missat det - man kan numera följa skådespelserkan, entreprenören och bloggaren Claudia Galli på http://blogg.bygghemma.se/ Kul tjej med koll på design och inredning!
_______

Min torsdag har handlat mycket om planering inför Oskarsgalan samt förberedelser inför ledningsgruppen nästa vecka. I ledningsgruppen sitter representanter för OKG, SCANIA, Oskarshamns Kommun och FöretagsCentrum - ett gött gäng som verkligen tror på Oskarshamn! Det är den här gruppen som sätter budget och inriktning för projektet.

Vi har kommit mer än halvvägs i projektet Attraktiva Oskarshamn - så nu gäller det att bli ännu skarpare och prioritera extra smart!
_______
Avslutningsvis vill jag bara tipsa om den här mysiga "Oskarshamnsvideon".
Producerad av Panda Media och bandet heter "Tommys Syster".
Jag längar sjuukt mycket efter sommar och sol. Till och med lite myggbett skulle jag kunna tänka mig för att få en sommardos ;-) den här videon ger mig i alla fall lite skön sommarkänsla.

Känner ni igen er i videon?
Foto: Candice Lee Olin


Over and out!


S


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen