lördag 21 november 2009

Läskiga grejer som händer i Oskarshamn,,,

Mord, spännande fall och mystiska människor smyger omkring i Oskarshamn. I alla fall i Karin Wahlbergs böcker.

Deckarförfattaren är född i Kalmar men har tillbringade ett par år i Oskarshamn - därav har hon valt att skriva om platser och människor i Oskarshamn. Jag har precis fått min första bok av henne och den är nästa på listan av böcker som ska läsas. Spanade in hennes hemsida och gillade den. Lite mysig men ändå deckaraktig liksom,,,

Några har avrått mig från att läsa dem - du vågar aldrig gå ensam genom stan efter att ha läst den,,,well,,,jag tar den risken! Återkommer med min dom.

Så här står det på hennes webb;
"Efter avslutade medicinstudier gjorde Wahlberg så kallad AT-tjänstgöring i knappt två år på sjukhuset i Oskarshamn. Hon trivdes på detta lilla sjukhus som delvis har stått modell för miljöerna i hennes kriminalromaner."

Ikväll bär det av till Kalmar och en på förhand utlovandes, mycket bra spelning. Det är en U2-tribute som bröderna Nikolausson, Christian Åberg, Fredrik Karlén och en kille vid namn Per (som jag inte känner) bjuder på. Vi var på U2-konserten i somras och det här blir en chans att drömma sig tillbaka till en grymt härlig sommarkväll med Bono och Co.

IKs match igår vet jag inte ens om jag vill nämna. Men något ord kanske,,,en av grabbarna kom ut efter matchen och såg alldeles ynklig ut. "Det var nära" , sa han och antingen hittade jag på, eller så var gråten nära,,,Och det måste kännas så förbaskat trist,,,att bjuda upp till dans match, efter match. Och så förlora och behöva ligga SIST i tabellen. Usch!

Bloggarkungen fick TV-tid och han är numera känd BÅDE från tidningar och TV. Go Christian!

Men nu är det lördagpartaj och dans i Folkets Park! (eller visst var det igår det var dans i parken,,,till Scotts,,,jag struntar i parken ikväll,,,)

Over and out vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen