måndag 16 november 2009

Tipset jag fick vid Domus Delikatessdisk,,,

En Oskarshamnskvinna säger till mig (strax innan jag beställer min spenatpirog)
"Hej Sofie, jag ska bara beställa först sedan ska vi snacka om bastu och kallbad i Havslätt!"

Sagt och gjort, vi beställde våra luncher och sedan snackade vi om Havslättsidéer ett par minuter. Kvinnan hade en idé om ett kallbadhus och bastu vid havet. Jag tyckte det lät som ett strålande förslag. Bastubad är något jag verkligen saknar sedan jag flyttade ifrån min lilla stuga på landet. Att ta en bastu och snacka lite strunt är oslagbar avkoppling!

Tänk att också få kasta sig i havet - känna hur blodet rusar i kroppen och sedan springa in i värmen igen! Åh jag längtar redan. Jag skickade vidare hennes tankar in i den kommunala verksamheten. Direkt fick jag veta att det pågår tankar om hur man ska utveckla Havslätt, så jag hoppas att det kan bli något i den stilen. Jag lovar att hålla er uppdaterade om vad som händer,,,

Slutet av förra veckan spenderades alltså i skåneland. Malmö och Helsingborg var grymt trevliga upplevelser. På vår konferens som anordnades av Geobrands pratade vi massor om platsers olika unika värden.

Jag tror personligen att kampen om fler skattebetalare kommer att bli riktigt ful framöver.
Snart tror jag att företag och kommuner kommer att erbjuda fler förmåner och prylar såsom datorer, telefoner, lägenheter och kanske ännu dyrare och mer spektakulära saker för att locka till sig personer med specialkompetenser och inriktningar.

Lek med tanken att Oskarshamn blir först i landet eller norden med just den här grejen,,,som gör att folk väller in, startar företag, etablerar nya verksamheter och söker tjänster på våra företag och i våra organisationer som aldrig förr! Kosta vad det vill? Vad tror ni är grejen som kittlar igång folk?
Vad tror ni om det här kanske?

Lite att tänka på,,,

Over and out!


På spotify idag; Jon McLaughlin och Matt Nathanson

Läste nyss/läser; The Gift av Cecilia Ahern (slukade den på ett dygn) & 6 Pjäser av Ulf Lundell


Tänker lite extra på; Cookies and Beans som var på Latitud i somras! Grymt bra tjejer som jag önskar hade fått en regnfri spelning. Undrar vilken scen i Oskarshamn de skulle passa på - jag vill ha dem tillbaka hit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen