fredag 13 november 2009

Tar helgledigt efter grymt härlig inspiration!

Efter massa sköna möten och nya bekantskaper tar jag nu helg!
Idag har jag planerat och lagt upp planer för 2010. Kan inte vänta på att få sätta igång och "göra grejer" med dessa ideér, tankar och nya uppslag.

Jag är dock livrädd för den dagen när jag inte har några goa idéer att dela med mig av. Då faller ju hela min personlighet och affärsidé. I 9 fall av 10 blir jag inhämtad, uppringd och kontaktad av människor som vill att jag ska bolla idéer, och komma med smarta inlägg och nya infallsvinklar.
Nu litar jag bara på Sofie-hjärnan som hela tiden levererar konstiga och mer eller mindre smarta grejer. Och hur tar man betalt för en sådan tjänst? Visst att jag är konsult - men hur bevisar man att man gjort nytta?

Hur vet jag om jag gör nytta i Oskarshamn? Går det att mäta?
När har Oskarshamn blivit attraktivare? För vem?
Hur utvärderar man det?
När kan man säga att vi har lyckats ändra attityder? Vem beslutar det?

Låter frågan hänga i luften,,,

Nu ska jag som sagt ta helg - njuta av gott sällskap och skånska influenser.

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen